Hva er inbound marketing?

Inbound marketing fokuserer på å tiltrekke kunder ved hjelpe av godt og relevant innhold, og på denne måten gi verdi i alle leddene av kundereisen.

Metodikken består av 4 hovedfaser


Tiltrekke potensielle kunder
Tiltrekke potensielle kunder. Dette gjøres gjerne med innholdsproduksjon, ergo er SEO en viktig del av inbound marketing. En videreføring er å bruke det gode, relevante innholdet i øvrig digital markedsføring.

Konvertere potensielle kunder til leads

Selge
Selve salgene skjer når du lykkes med å konvertere leads til kunder.

Begeistre kunder slik at de blir ambassadører for bedriften

Relevant og godt innhold er en sentral del av inbound marketing. Fremfor å plage tilfeldige mennesker med selgende budskap skal man etter inboundmetodikken tiltrekke kunder med innhold som er tilpasset spørsmålene og behovene de har i de ulike stegene i kundereisen.
Du er her: Markedsordboka.no / Inbound marketing